Friday, March 4, 2011

Three Questions about God


A nice story I found on the internet.

There was a young man who went overseas to study for quite a long time. When he returned, he asked his parents to find him a religious scholar or any expert who could answer his 3 Questions.
Finally, his parents were able to find a Muslim scholar.
Young man: Who are you? Can you answer my questions?
Scholar: I am one of Allah's (God) creatures and God willing I will be able to answer your questions.
Young man: Are you sure? A lot of Professors and experts were not able to answer my questions.
Scholar: I will try my best, with the help of God.
Young Man: I have three questions:
1. Does God exist? If so, show me His shape.
2. What is fate?
3. If Devil was created from the fire, why at the end he will be thrown to hell that is also created from fire. It certainly will not hurt him at all, since Devil and hell were created from fire. Did God not think of it this far?
Suddenly, the Scholar slapped the young man's face very hard.
Young man (feeling pain): Why did you get angry at me?
Scholar: I am not angry. The slap is my answer to your three questions.
Young Man: I really don't understand.
Scholar: How do you feel after I slapped you?
Young Man: Of course, I felt the pain.
Scholar: So do you believe that pain exists?
Young Man: Yes. 
Scholar: Show me the shape of the pain!
Young Man: I cannot.
Scholar: That is my first answer. All of us feel God's existence without being able to see His shape … Last night, did you dream that you will be slapped by me?
Young Man: No.
Scholar: Did you ever think that you will get a slap from me today?
Young Man: No. 
Scholar: That is fate my second answer … My hand that I used to slap you, what is it created from? 
Young Man: It is created from flesh.
Scholar: How about your face, what is it created from?
Young Man: Flesh.
Scholar: How do you feel after I slapped you?
Young Man: In pain.
Scholar: That’s it. This is my third answer. Even though Devil and also hell were created from fire, if God wants, hell will become a very painful place for Devil.
Allah said “If you are ashamed of me, I will be ashamed of you".


*** 
Trois Questions Concernant Dieu

Un jeune home partit étudier à l’étranger pendant longtemps. Lorsqu’il revint, il demanda à ses parents de lui trouver un savant religieux ou n’importe quel expert qui pourrait répondre à ses 3 questions. Ses parents parvinrent enfin à trouver un savant musulman. 


Le savant: Je suis une des créatures d’Allah (Dieu), et si Dieu le veut, je serai en mesure de répondre à vos questions.

Le jeune homme: Êtes-vous sûr ? Beaucoup de professeurs et d’experts n’ont pas pu y répondre.
Le savant: Je ferai de mon mieux, avec l’aide de Dieu.
Le jeune homme: J’ai trois questions :
1. Est-ce que Dieu existe ? Si oui montrez-moi Sa forme.
2. Qu’est ce que le destin ?
3. Si le Diable fut créé à partir du feu, pourquoi sera-t-il jeté en enfer à la fin qui est aussi créé à partir du feu. Ça ne va certainement pas lui faire mal puisque le Diable et l’enfer sont tous les deux créé du feu. Dieu n’y a-t-Il pas pensé ?  
Soudain, le savant gifla le visage du jeune homme violemment.   
Le jeune homme (ayant mal) : Pourquoi vous êtes vous mis en colère contre moi ?!
Le savant : Je ne suis pas en colère. La gifle est la réponse à vos trois questions.
Le jeune homme : Je ne comprends vraiment pas !
Le savant : Comment vous sentez-vous après que je vous ai giflé ?
Le jeune homme : J’ai senti de la douleur bien sûre.
Le savant : Alors est-ce que vous croyez à l’existence de la douleur ?
Le jeune homme : Oui.
Le savant : Montrez-moi la forme de la douleur.
Le jeune homme : Je ne peux pas.
Le savant : Ceci est ma première réponse. Nous ressentons tous l’existence de Dieu sans être capable de voir Sa forme .. La nuit dernière, avez-vous rêvé que vous serez giflé par moi ?
Le jeune homme : Non.
Le savant : Avez-vous déjà pensé que vous allez recevoir une gifle de ma part aujourd’hui?
Le jeune homme : Non.
Le savant : Ceci est le destin, ma deuxième réponse .. Ma main que j’ai utilisé pour vous gifler, de quoi est-elle créée ?
Le jeune homme : Elle est faite de chair.
Le savant : Et votre visage, de quoi est il créé ?
Le jeune homme : De chair.
Le savant : Comment vous sentez-vous après que je vous ai giflé ?
Le jeune homme : J’ai mal. 
Le savant : C’est bien ça. Ceci est ma troisième réponse. Même si le Diable et l’enfer ont été créés à partir du feu, si Dieu le veut, l’enfer deviendra un endroit extrêmement douloureux pour le Diable.   
Allah a dit « Si vous avez honte de moi, J’aurai honte de vous ».

No comments:

Post a Comment